Kabouterdans

Elke dondermiddag vanaf 16.00 uur is het feest in de Parkstudio. Kabouters vanaf 2 1/2 tot en met 3 jaar gaan samen met juf Femke dansen op fijne muziek. Op speelse en leerzame wijze worden muzikaliteit en danspasjes aangeleerd.

Gewoon eens proberen! Tot dan!

Peuters en kleuters

Om kennis te maken met muziekbeleving in combinatie met dansplezier onder de bezielende leiding van een gediplomeerde dansdocent kunnen peuters vanaf 2 en 1/2 jaar kabouterlessen volgen.

Dan is de doorstroming naar de reguliere kleuterles zeer gemakkelijk en verloopt zeer soepel. Vanaf 4 jaar laten we deze kleuters kennis maken met een vleugje klassiek en jazz.

Urban

Een zeer populaire dansstijl waaronder streetdance en de hiphop valt.
De hiphop les op maandag en de streetdance lessen op donderdag geven een gevarieerde urban styl.

Spitzen

Onderdeel uit de klassieke dans waarbij op spitzen gedanst wordt. Hiernaast moet ook een klassieke les gevolgd worden. We kijken vooraf of je voeten en enkels sterk genoeg zijn.

Klassiek

Vanaf 6 jaar kan de klassieke techniekles gevolgd worden. Dit is de oudste vorm van ballet waarbij veel aandacht uitgaat naar de techniek en houding.

Auditiebegeleiding

Voor leerlingen met een sterke en uiterst serieuze danswens om tot de Dansacademie toegelaten te worden zullen wij het danspad aanreiken en doornemen zodat jouw droom een danser, dansdocent of choreograaf te worden werkelijkheid wordt. Uiteraard hoort daar auditietraining bij.

Selectie

Voor leerlingen met een “danswens” naar Lèfamm maken we een talentontwikkeling op maat. We beginnen met de mini’s, vervolgens de midden, daarna de gevorderden met als einddoel Dansgroep Lèfamm. Deze selecties dansen klassiek en jazz. Vaak maakt modern het plaatje compleet.

Een andere selectie zijn de jongens en meisjes van de Urban afdeling. Als je talent hebt voor streetdance en/of hiphop kan je gevraagd worden voor de Beatsliders. Deze dansgroepen treden zeer veel op voor verschillende evenementen op zeer diverse podia.

Lèfamm heeft een eigen website en wordt gesteund door de vrienden van Lèfamm.

Conditie

Er worden 3 steplessen gegeven elke week.

Hierbij werk je aan je conditie maar doen we ook spierversterkende oefeningen.

We sporten in groepsverband op maandag 2000-2100 uur, woensdag en donderdag 0930-1030 uur.

Modern

Een experimentele en zeer aantrekkelijke dansvorm voor leerlingen die net iets anders willen dan jazz of streetdance. Natuurlijk ook voor tieners en volwassenen.

Jazz

Net als de klassieke les zijn ook de jazzlessen vanaf 6 jaar. Op leeftijd en niveau kunnen we de leerlingen indelen. De muziek komt van de hitlijsten.