Dansdocente Evelien Ter Maat - Ampion Dansschool in Doetinchem

Evelien Ter Maat

Als klein meisje is Evelien begonnen met dansen begonnen bij Amphion Dansschool. Eerst jazz, later ook klassiek, flamenco en spitzen. Uiteindelijk is ze in 2005 begonnen aan de opleiding docent dans op Artez te Arnhem en vervolgens in 2009 afgestudeerd.

Na het behalen van haar diploma heeft ze drie jaar les gegeven op een balletschool op Chios, Griekenland in de stijlen jazz, modern, klassiek ballet, flamenco en spitzen. Door de crisis daar en het verlangen om toch verder te groeien als docent heeft ze besloten terug te keren naar Nederland.

Bij Amphion Dansschool geeft ze (weer) met heel veel plezier les! Iedere dinsdag geeft Evelien klassiek-, jazz– en spitzenles . Op zaterdagochtend geeft ze klassieke les aan onze selectiegroepen en Dansgroep Lèfamm.

Naast het lesgeven geeft ze ook workshops op onder andere basis- en middelbare scholen en geeft ze les op een kinderdagverblijf in Doetinchem.

“Ik hoop jullie eens te zien in mijn lessen!”

Dansante groet,

Evelien

"
Dance is the hidden language of the soul (Martha Graham)