Nieuwsbrief mei 2015

11mei

Hallo allemaal,
De meivakantie is voorbij en we gaan de laatste 2 maanden dansend naar de zomerstop. Maar eerst het volgende:

VERANDERING
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, wordt de dansschool vanaf 1 augustus 2015 overgenomen door de Muziekschool Oost-Gelderland. Wij zijn ons er van bewust dat dit spannende tijden zijn voor alle betrokkenen. Docenten Britt Heijnen en Debby Vliek hebben ervoor gekozen om voor een andere toekomst te kiezen en niet voor onze school i.s.m.  de Muziekschool.  Na vele succesvolle dansjaren en mooie herinneringen nemen wij met pijn in ons hart afscheid van deze docenten.

DOCENTEN
Deze bekwame docenten zullen per direct de volgende lessen gaan overnemen.

• Dinsdag HMS- Femke Aaldering, afgestudeerd Artez.
  • Woensdag Park- Yvonne Neven, docente MBO dansopleiding.
  • Donderdag Park- Evelien Ter Maat.
  • Vrijdag Park- Julianne Swillus, afgestudeerd Artez.
  • Zaterdag Park- Luciola Dumont, docente MBO opleiding. docente Artez Arnhem.

Evelien Ter Maat is zwanger, ze krijgt haar baby in oktober. We wensen haar een hele fijne  zwangerschap.

SHOPWEEK
In de week van 8 t/m 12 juni staat de dansschool open voor het volgen van de lessen die de keuze zal worden in het nieuwe seizoen. Vooral de 6 jarige kunnen kijken wat het beste past, klassiek of jazz of beide. Geef tijdig door wat je gaat kiezen zodat wij het nieuwe seizoen kunnen indelen. Voor sommige lessen is al een wachtlijst.

PROJECTEN 35 JARIG BESTAAN
Het komende seizoen staat in het teken van 35 jaar Dansschool. Een aantal projecten zijn al duidelijk.

• Sept/okt  Dance Party 8 t/m 12 jarigen
  • Sept/ okt Dance Party middelbare scholieren
  • Februari Dansgroep Lèfamm naar Londen
  • Mei  Dansgroep De Beatsliders naar Pardubice
  • Juni  Hele school jubileum voorstellingen in Amphion. (10/11/12 juni)

Van elk project komt nog nadere info en uitnodigingen in de lessen.

SPECIAL HEROES
Colin Hut, onze hiphop docent, heeft een succesvolle clinic gegeven aan leerlingen van school Isselborgh te Silvolde. Sara Elmaniti geeft de hiphop clinic in juni in Doetinchem aan de Slotlaan.
Fantastisch initiatief van Ingrid Peppelman, landelijk coördinator van de Special Heroes. Wordt zeker vervolgt.

OPTREDENS
Optredens tijdens de opening van de Nationale Sportweek in Doetinchem door verschillende groepen  zijn goed ontvangen! Ook de vrijwilligers ontzettend bedankt voor jullie bijdrage deze dag.

De Beatsliders hebben zeer succesvol opgetreden bij de opening van de modeshow in de Stadskamer. Goed gedaan dansers!

Op 4 oktober is de Benefietavond voor Etiopische vrouwen georganiseerd door een werkgroep van het Slingeland Ziekenhuis. Voor deze gelegenheid is een groep samengesteld dat een choreografie Afrohiphop o.l.v. Sara Elmaniti gaat dansen, ook zullen de Beatsliders streetdance laten zien o.l.v. Robert de Olde.
Mareike Falke gaat het kinderdagverblijf De  5  openen op zaterdag 6 juni. Samen met een aantal leerlingen van de kabouterdans geeft zij een impressie van haar les in kleine ukkepukken.

WORKSHOP TAPDANCE
Onderleiding van Britt Rangé wordt op zaterdag 6 juni een workshop tapdance gegeven. In de Houtmolenstudio (houten vloer) van 13.30-14.45 uur geeft zij de beginselen van deze bijzondere dansstijl. Tap schoenen neemt ze mee. Mochten er teveel aanmeldingen zijn dan wordt onderling geruild zodat iedereen met de juiste schoenen kan dansen.
Deze workshop is voor middelbare school leerlingen en kost €6,- per persoon.

Geef je snel op om deze unieke kans te pakken.