Nieuwsbrief december 2020

• Proeflessen
  • Jubileumvoorstelling

Hallo allemaal,

Wat was het een vreemd en gek jaar voor iedereen, waarin we gelukkig nog best veel hebben kunnen dansen. Online, buiten maar het liefste binnen. Uitgestelde optredens ect. Wel hebben we eind november nog het Dansspektakel in kunnen halen. Dit was voor alle partijen weer heerlijk om te doen. Dansers en publiek bedankt!!! Laten we hopen dat we in 2021 meer mogelijkheden krijgen om ons werk te laten zien. Met een kijkles of optredens. Er zijn in ieder geval een aantal leuke ideeën.

Cultuurbedrijf
Per 1 januari 2021 is het officieel: Schouwburg Amphion, cultureel centrum De Gruitpoort en Muziekschool Oost-Gelderland zijn gefuseerd. Samen hebben we een nieuw, ambitieus Cultuurbedrijf opgericht. Een Cultuurbedrijf dat een centrum voor talentontwikkeling, culturele broedplaats en professioneel podium ineen is. De nieuwe naam is Amphion Cultuurbedrijf.

Directeur-bestuurder Ester van de Haar: “Door onder deze prachtige naam écht een nieuwe organisatie te worden, leveren we meer cultuur voor hetzelfde geld. Juist in deze tijd van afstand houden en veel digitaal contact, ervaren we meer dan ooit hoe belangrijk het is om elkaar echt te ontmoeten. Hoe je geïnspireerd raakt in een theater of een filmzaal, of als je samen muziek maakt. Het is fantastisch om dat vanaf nu als Amphion Cultuurbedrijf te mogen doen.”

Ook Henk Lubberdink, nu nog directeur van de muziekschool is blij met de ontwikkelingen: “Samen staan we sterker in de uitdagingen die er zijn in het culturele veld. Amphion Muziekschool is straks ingebed in een bredere cultuuromgeving waardoor we muziek(educatie) makkelijk kunnen gaan koppelen aan de andere functies.”
Directeur-bestuurder Charles Droste: “Ik ben vereerd dat de anderen voorstelden om de sterke naam van Amphion te gebruiken, maar laat duidelijk zijn, wij hebben de anderen twee instellingen minstens zo hard nodig daar waar het gaat om de culturele inhoud en bagage. Ook voor het vinden van draagvlak voor de coronasteun staan we als één bedrijf steviger dan drie losse culturele organisaties”.

Vanaf 1 januari 2021 wordt de nieuwe naam stap voor stap in de verschillende onderdelen van het Cultuurbedrijf doorgevoerd en zal het complete aanbod zijn plek krijgen op de gezamenlijke website www.amphion.nl.

Zoals jullie weten is de dansschool onderdeel van de Muziekschool Oost-Gelderland. Muziekschool Oost-Gelderland gaat vanaf januari 2021 fuseren met de Gruitpoort en schouwburg Amphion. Wij gaan hier als dansschool ook in mee. Het Amphion Cultuurbedrijf bevat dus verschillende onderdelen en er komen nieuwe namen. Jazzdansschool Bertha Huls wordt: Amphion Dansschool. Verder zijn er vooralsnog geen wijzigingen en zien wij alleen maar voordelen voor de dansschool en een fijne samenwerking.

Workshop
In januari gaan we van start met weer een workshop Pilates/Yoga o.l.v. Ellen Suyl.
Data:               vrijdag 8,15,22 en 29 januari 2021
Lokatie:           Parkstudio (Sazahal)
Docent:           Ellen Suyl
Tijd:                 10.30-11.30 uur
Kosten:           € 28,- voor 4 lessen. € 8,- losse les.
Aanmelden:    stuur een mail naar info@jazzdansschool.nl voor 6 januari 2021

Proeflessen
De maand januari is ook voor leerlingen (en niet leerlingen) om een proefles te volgen.
Maak kennis met een andere stijl. Wil je verder met dans bijvoorbeeld naar een van de selectiegroepen, dan is het raadzaam om zo breed mogelijk te dansen (verschillende stijlen), maar zeker in jazz en klassiek voor de jongste groepen.

Jubileumvoorstelling
Voor iedereen die het nog niet meegekregen had via social media of in de wandelgangen.
De dansschool bestaat op 3 april 2021 40 jaar. Dit wilden we vieren met een mooie jubileumvoorstelling, maar dit is door corona met 1 jaar verschoven en staat nu gepland op 3 april 2022.  Wel gaan we kijken of we nog kunnen optreden op andere manieren.

Vanaf zondag 20 december tot en met zondag 3 januari is het vakantie.
Wij wensen  jullie allen hele fijne dagen en een heel gezond en sportief 2021.

Dansante groeten,
Docenten team dansschool